Bez względu na to, czy jesteś fanatykiem Google, czy nie, istnieje prawdopodobieństwo, że widziałeś lub nawet brałeś udział w jakiejś aukcji. Zazwyczaj jest to aukcja, w której reklamodawcy licytują miejsce na reklamę. Udana oferta oznacza, że Twoja reklama pojawi się w odpowiednim miejscu i w odpowiednim czasie. Jednak nie zawsze tak jest.
Poważne pytanie brzmi: jak dokładnie Google decyduje o tym, które reklamy są wyświetlane? Odbywa się to poprzez mechanizm aukcji, a zwycięzca jest oparty na kombinacji oferty i wyniku jakości. Wynik jakości reklamy jest jednym z wielu czynników używanych do oceny jej trafności i tego, czy spełnia ona wymagania dotyczące najwyższej pozycji na stronie wyszukiwania. Jeśli nie jesteś zaznajomiony z tym procesem, może on być prawdziwym wrzodem na tyłku.
Najbardziej oczywistym sposobem na upewnienie się, że twoja reklama otrzyma sprawiedliwy wynik, jest stworzenie skutecznego i zwięzłego tekstu reklamy. Możesz stworzyć pojedyncze ogłoszenie lub serię ogłoszeń dopasowanych do konkretnego hasła. Aby upewnić się, że Twoje ogłoszenie będzie najbardziej widoczne, możesz również rozważyć utworzenie grup reklam na podobne zapytania. A na koniec rozważ użycie automatycznego systemu licytacji, który będzie licytował każde kliknięcie. Na szczęście, jeśli Twoja konkurencja nie dysponuje takim samym budżetem jak Ty, jest bardzo prawdopodobne, że to Ty będziesz na pierwszym miejscu.
AdWords to świetny sposób na nadanie Twojemu biznesowi impetu, na który zasługuje. Firma posiada dużą bibliotekę słów kluczowych do wyboru, a jej specjaliści od reklamy chętnie z Tobą współpracują. Pomogą Ci wybrać najlepsze słowa kluczowe dla Twojego biznesu, a nawet stworzą dla Ciebie niestandardowe reklamy. Jeśli jednak nie wiesz, co robisz, możesz łatwo zmarnować cały budżet reklamowy na kliknięcia, które mogą, ale nie muszą przynieść Ci konwersji. Na szczęście Google stara się, by korzystanie z internetu było jak najłatwiejsze. Bez względu na to, czy próbujesz znaleźć lekarza w pobliżu, czy szukasz następnych wakacji, Google pomoże Ci połączyć się z tym, czego szukasz. Firma jest również bardzo dobra w pomaganiu firmom w nawiązywaniu kontaktów z konsumentami. Szacuje się, że osiemdziesiąt cztery procent światowej populacji korzysta z internetu co najmniej trzy razy dziennie.
Głównym celem reklam Google jest dostarczanie użytkownikom istotnych informacji. Aby to osiągnąć, firma stworzyła wiele przydatnych narzędzi i usług, w tym aukcję reklam.