Nowa funkcja Instagram Stories dodała wzbogaconą o muzykę wersję typowego postu instagramowego. Jest to duży krok naprzód dla twórców treści, którzy chcą wzmocnić swoją obecność na portalu społecznościowym, który ma ponad 1 miliard aktywnych użytkowników miesięcznie. Chociaż możesz dodać własną muzykę do wspomnianych postów, Instagram jest obecnie ograniczony do 15 sekund muzyki na historię.
Dla niektórych użytkowników dodanie wspomnianej muzyki do postów może być tak proste, jak przejście do sekcji Instagram Music w aplikacji. Możesz wtedy przeszukać bibliotekę utworów i wybrać z listy dostępnych kompozycji. Jeśli jednak jesteś właścicielem firmy, musisz wiedzieć, że Instagram jest posiadaczem praw autorskich.
Aby dodać wspomnianą muzykę do swoich postów, musisz zapisać mały plik w formacie MP3. Kiedy już będziesz miał wspomniany plik, możesz go przesłać na swoje konto na Instagramie. Po zakończeniu tego kroku możesz rozpocząć nową historię lub użyć muzyki do ponownego umieszczenia już istniejących treści.
Musisz także upewnić się, że Twoja aplikacja na Instagramie jest aktualna. Jeśli nie jest, możesz otrzymać komunikat o braku „muzyki” we wspomnianym wcześniej poście. Na szczęście nie jest to stała funkcja. Wciąż możesz dodać fragment z rolki aparatu lub skorzystać z serwisu Spotify.
Mimo że aplikacja Instagrama jest nieco nieporęczna, jeśli chodzi o dodawanie muzyki, wciąż możesz dokonać tego wyczynu. Zanim zaczniesz, musisz pobrać najnowszą wersję aplikacji. W zależności od miejsca zamieszkania możesz nie być w stanie skorzystać ze wszystkich funkcji. Niektóre kraje są znane z blokowania muzyki w swoich aplikacjach. W takim przypadku może być konieczne skorzystanie z VPN.
Jednym z najlepszych sposobów promowania swoich treści na Instagramie jest stworzenie teasera wideo. Możesz go włączyć do pierwszych sześciu postów. Jest to nie tylko świetny sposób na szybkie zapoznanie się potencjalnych użytkowników z Twoimi treściami, ale także pomysłowa sztuczka, dzięki której Twoi odbiorcy będą mieli ochotę na resztę Twoich treści.
Aby dowiedzieć się, jaki jest najlepszy sposób na dodanie wspomnianej wcześniej muzyki do Twoich postów, przedstawiam Ci przewodnik po krokach. Nie jest to tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Możesz to zrobić na dwa sposoby: a) użyć funkcji muzyki do wzbogacenia postów na Instagramie lub b) przesłać wspomniane pliki muzyczne na swój osobisty serwer, np. Dropbox.
Jeśli chodzi o faktyczne dodanie wspomnianego pliku muzycznego, możesz spodziewać się rezultatów w ciągu trzech tygodni. I choć może nie zauważysz znacznego wzrostu liczby wyświetleń, powinieneś spodziewać się bardziej zaangażowanej publiczności. Dzięki odpowiedniej strategii możesz zabrać swoich odbiorców na liryczną wycieczkę po swoim życiu.